söndag 7 augusti 2011

Kroppkonst i arbetslivet, del 1

Nu är snart sommaren slut, och då blir det garanterat lite mera tid till bloggen.
Jag skall, som ganska obekant, börja på Kungsbacka Praktiska gymnasium. Som,
mera bekant hoppade jag ju av min gamla skola i tvåan. Ingenting som jag ångrar,
och jag ser verkligen fram emot det! Skolans koncept är arbetsplatsförlagd utbildning,
flera dagar i veckan. Alltså så skall jag ut på arbetsmarknaden.
Har man någonsin haft kontakt med arbetsmarknaden så vet man exakt vad som väntar.
"Du kommer bli tvungen att plocka ut din piercingar" och "Du kommer ha svårt att
få jobb med alla tatueringar"

En del arbetsgivare är faktiskt rätt schyssta, och tillåter kroppkonst, medans
andra sitter fast på 40-talet.

Detta är tyvärr något man får ta. Men det finns en del genvägar, som gör att man
kan få behålla både bläcket och stålet.


PIERCINGAR

Retainers. En retainer är ett diskret (oftast hudfärgat eller genomskinligt) smycke som används
för att dölja - eller dölja kanske är fel ord, göra din piercing mindre påtaglig.
Bra att ha om man inte kan/vågar ta ut sin piercing under tillexempel arbetstid.
Dessa finns i i oändliga utföranden. Bl a


Pluggar



Navel/ögonbrynstavar

Nostrilstavar

Labreter



Septumsmycken

Klicka här för att se fler retainers och priser på dessa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar