torsdag 15 september 2011

Piercing onlineshoppar

Alla som någon gång har köpt någonting online vet hur svårt det är att få det rätt. Det kan röra sig om fel storlek, för dyr frakt, dålig kvalitet eller rentav lurendrejeri. Med piercingsmycken är det extra viktigt att det blir rätt. Smyckenas ändamål kräver att de har mycket god kvalitet samt att man vet vad man beställer. Det är oerhört svårt och riskfyllt att returnera piercingsmycken man inte är nöjd med.
Jag tänkte ta tillfället i akt att tipsa om lite bra smyckeshoppar, deras utbud och priser. Självklart har jag, Elin eller någon närstående handlat där.


Barbarella, som är en av Sveriges bästa och ärevördigaste piercingstudio säljer såklart även smycken. Online. Eftersom att Barbarella förknippas med piercinggrossisten tillika tillverkaren Wildcat så huserar mycket smycken från Wildcat Collection där.
Utbudet är riktigt bra, uppdateras frekvent men de lyckas ändå behålla ens gamla favoriter. Några riktigt unika guldkorn finns där också, tillexempel pluggar med hologram!
Priserna är okej. Deras smycken håller alltid väldigt hög kvalitet, vilket gör att man får vad man betalar för.
Knallar man dessutom in i deras fysiska butik i Göteborg och letar efter någonting som de inte har i lagret för tillfället, beställer de detta och ringer sedan upp dig när din vara kommit!

Tribe är dotterbolaget till Barbarella, ungefär. De startade sin verksamhet 2002 - och är nu några av Sveriges mer kända och respekterade studios. De är även officiella Sverigedistributörer av H2Ocean.
De har även en webshop (varför skulle jag annars nämna dem i det här inlägget?) där de säljer smycken och eftervårdsprodukter. Utbudet och priserna är lite desamma som Barbarella, då de faktiskt var ett och samma företag en gång i tiden, men även de, i likhet med Barbarella, har grymt snygga unika grejer. Ditt paket kommer på utlovad tid och kundtjänsten (Johan) är mycket tillmötesgående. 

Att beställa piercingsmycken från utlandet har aldrig lockat mig, då det känns alldeles för krångligt. Men Painful har snabbt blivit mitt och Elins absoluta favoritställe att införskaffa piercingsmycken på. Utbudet är GIGANTISK med allt från navelsmycken, till 50 mm pluggar, till riktiga tatuerarmöbler, suspensionkrokar och till och med tatueringsbläck. 
Inte nog med detta - det är sinnessjukt billigt också! En labret med kula kan kosta så lite som 4 kr, medans en plugg i silver endast kan kosta en hundring.
Dock så händer det att kvaliteten varierar. Under mina år som Painfulstamkund har jag bara råkat ut för ett lågbudgetsmycke, som gick sönder vid första användningen. Resten av den lilla samlingen har jag behållit i år.
Frakten kostar 11 kronor till Sverige, och du slipper tullavgift då de har varit så sneaky att de skickar smyckena du beställer som varuprover.
Ett plus är också att man kan ställa in vilken valuta man vill se priserna i.


Lättnavigerad hemsida, många bra transaktionsval, de har ungefär samma smycken och kvalitet som Painful, men till ett dyrare pris. Men det är helt klart den billigaste svenska sidan. Jag upplevde ett professionellt, snabbt och hjälpsamt bemötande. Jag rekommenderar dem gärna, men förvänta dig inte att få hem smycken av toppkvalitet. Jag har bland annat fått tunnlar med pajade gängor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar