onsdag 22 juni 2011

Metaltown 2011!

Howdi!

Nu har det inte blivit så mycket bloggande på ett tag. Anledning? Metaltown, såklart. Visserligen var det nu ett tag sedan Metaltown slutade, men min kropp konspirerade och bestämde sig för att vara bakis i nästan tre dagar.
Summa sumarum av Metaltown blir; jävligt grymt faktiskt. Trots det pissiga vädret andra dagen. Det blev ju inte riktigt samma grej med det nya området, då Metaltown alltid har varit synonymt med frihamnen för mig. Så var det rätt långt ute i nada samt grymt lerigt. MEN, området erbjöd verkligen fler möjligheter i år. Fler stånd med sinnessjukt dyrt festivalmums, inklusive tre ställen där det såldes kaffe, fler öltält, fler scener och fler försäljningsområden! Alltså mer piercingsmycken och dyl!

De tältet som vi såg mest fram emot (och hittade sist) var ju Barbarellas. Att de utför piercingar på plats, samtliga för 500 kr st, stör mig lite dock. Men personalen är trevlig och tillmötesgående, upplägget är snyggt och priserna brukar vara ganska humana på festival! Köpte en sköld till bröstvårtan för 65 riksdaler och en akrylplugg med en inkapslad dödskalle i metall för 95. Inte illa!

Vi hittade även min favvoaffär of all times; Xplosion. Där kan vi snacka trevlig personal. Även de hade ett litet piercingutbud med sig i år. Mest töjare, men även kulor, bcr's, hästskor och pluggar samt en heldel fakepluggar. Blev djupt förälskad i ett örhänge, men det hade jag tyvärr inte råd med.

Sen hittade vi ett skräckexempel hos en butik som påstod sig sälja "Reagge and Piercing". Det var mest plast. Och grymt dålig ordning. Allt låg huller om buller, storlekarna var ihopblandade, och en del av montrarna var trasiga.

Mer på kroppkonstfronten fanns det även möjlighet till hennatatueringar, för den som är för ung (eller för mesig) för den riktiga varianten (som tack och lov inte erbjöds på området!)

Idag verkar blogger ha bestämt sig för att strejka, så alla bilder verkar få komma ikväll eller imorgon.

Innan jag slutar så har vi en liten överraskning. På lördagen den 18e hade jag och Elin varit tillsammans i exakt ett år. Vi bestämde oss då för att förlova oss inne på Metaltownområdet. Så nu blir bloggen verkligen mer familjeföretag än innan! :)

Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar