fredag 10 juni 2011

Tatueringsplaner: Elins

Yo!

Nu var det ett väldans tag sen någon av oss uppdaterade bloggen. Jag har haft fullt upp med jobb på senare tid och när jag inte har jobbat så har jag haft lite annat för mig, som att sola och bada. Man måste ju ta vara på sommaren så länge den är här!

Men nu tänkte jag att ni skulle få ta del av en av mina tatueringsprojekt jag har börjat planera. Detta handlar om en fullsleeve, vänster arm. Denna armen tänkte jag ägna åt min lite nördigare sida så den kommer att enbart bestå utav en massa Nintendomotiv, eftersom det är den plattformen jag alltid har spelat på. Under mina år som Nintendonörd så har jag fastnat för 2 av spelserierna och det är dom som ska få pryda min arm, Zelda och Super Mario. Och i detta inlägg så får ni läsa lite mer om just Zelda tatueringen då det är den jag har funderat mest på och som ska sitta på överarmen. Självklart så ska jag binda samman dom olika motiven.

Zelda, där tänkte jag ta motivet från Majoras Mask då det är mitt favoritspel och även det spelet som verkligen fick mig att börja lira. Jag gillar att man kan byta skepnad med hjälp av olika masker och Links 4 olika skepnader han kan ta i det spelet kommer att finnas med, ganska så centrerat dessutom. Den lite halvonda månen kommer att synas till vänster på himlen och jag funderar på om man kanske skulle ha muren som staden Clock Town är belägen innanför, som lite bakgrundsmotiv till det som jag beskrivit innan. Så mycket mer detaljer än detta har jag inte tänkt ut eftersom det kan vara lite svårt att få plats med mer än det som jag redan kommit fram till. 

För er som inte har den blekaste om vad jag pratar om för något ska få se lite bilder från spelet här:

 Link
 Link som en Deku.
 Link som en Goron.
Link som en Zora.

Hoppas detta inte blev allt för rörigt för er! Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar