fredag 6 maj 2011

Presentation

Tänkte att det skulle vara time för en presentation av oss som driver denna blogg och först ut är Elin.


Jag är en tjej på 21, snart 22 år som jobbar som personlig assistent för tillfället. Jag bor med min älskade Carro och hennes familj i ett hus med ganska många djur.


Jag är utbildad undersköterska med inriktning mot det psykosociala. Anledningen till att jag valde omvårdnad som program på gymnasiet var från början att jag hade planer på att bli piercare och ville lära mig grunderna om människokroppen och dom högre kraven på hygien som krävs inom vården för att sedan ha användning av det inom mitt drömyrke.


Jag började intressera mig för piercingar för flera år sedan, jag tror jag var runt 10 år när jag började tjata på morsan om att pierca näsan, om inte ännu tidigare. När jag fyllde 13 år så fick jag ett presentkort av min bror på 150 kr, som en håltagning med pistol i näsan kostade. Då jag hade bristande kunskaper i vad som är bäst för kroppen så blev jag överlycklig och gjorde kort därefter min första "piercing" och har sedan dess varit fast.


Jag har i dagsläget 12 piercingar:
Tungan
En i vardera näsvinge
Höger bröstvårta
Labretter: höger,vänster och centrerad
16 mm töjningar i båda örsnibbar
Helix: vänster öra 4mm, höger öra 1,6 mm
Vänster ögonbryn


Trots att jag från den dagen jag fyllde 16 år har haft tillåtelse att tatuera mig så har jag hittills inte gjort någon då jag har känt mig för överviktig för att kunna bära en tatuering med stolthet. Men det är något som kommer komma inom närmaste framtiden, då ekonomi och motiv börjar klarna upp lite mer.

Detta får vara nog för denna gången :) Ha det bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar